Maj månad har varit lite mer intensiv än normalt här hemma. Vi har varit iväg på hela 4 utställningar. 2 helger i rad på dubbelutställningar.
KristHimmelsfärd helgen 14 + 15 maj, samt nu i helgen 23 + 24 maj. Först var det Skånska kennelklubbens Spring Dog Show i Hässleholm och sedan SSRK södra anordnade detta året ClubShow samt Nationell utställning på det i vackra Bosjökloster
Vi har njutit fint väder, massor av sol, trevligt sällskap runt ringen av både gamla och nya vänner. Samt få se alla vackra exemplar av vår fina ras som deltagit.
Resultaten har varit lite blandat men Cocos gjorde debut i Veteran klass, och det är så roligt. Som hon älskar visa upp sig och fick fina kritiker, beröm för sina rörelser och kondition samt presentation.
Även så så stolt över Tiffany som verkligen gjorde fint i från sig och jag tycker hon visade upp sig exemplariskt, lite tagen av värmen ena dagen. Men superkritik som avslut i Bosjökloster av domare Boris Pelan: ”Elegant bitch in beautiful condition, lovely coat, moves well, 6 years, she is in a beautiful condition, nice head, pleasing expression, would like to see darker eye, smooth to neck and withers, correct bite and teeth, and the shoulder assembley her topline flows, correct hindquarters, nice amount of body on her”
Hon blev 2:a i öppenklass med excellent och CK :)
Jag tackar Fanny Sahlqvist och Winnie Gundersen för enastående bilder ni tagit!
